środa, 30 września 2015

"Fight Club" Chuck Palahniuk



"Istnieje klasa młodych, silnych mężczyzn i kobiet, którzy chcieliby poświęcić swoje życie jakiemuś celowi. Reklama sprawia, że ci ludzie uganiają się za samochodami i ciuchami, których nie potrzebują. Całe pokolenia wykonywały znienawidzoną pracę po to, żeby móc kupić rzeczy, które nie są im naprawdę potrzebne". 
Chuck Palahniuk "Fight Club".

Film, książka- mistrzostwo świata ! 
Emotikon smile 
" - Pierwsza zasada klubu walki to nie rozmawiać o klubie walki- wykrzykuje Tyler.
- Druga zasada klubu walki- krzyczy Tyler- to nie rozmawiać o klubie walki. [...]
Tyler stoi pod jedyną lampą w popółnocnych ciemnościach w pełnej mężczyzn piwnicy i wylicza pozostałe reguły: dwóch mężczyzn, jedna walka, jedna walka na raz, boso i bez koszul, walka trwa do skutku.
- I siódma zasada- krzyczy Tyler
- jeżeli to jest twoja pierwsza noc w klubie, to musisz walczyć."

"Podziemny krąg" przenosi czytelnika do zupełnie odmiennego świata. Rzeczywistość kontra wyobraźnia. Kim jesteś? Kim tak naprawdę jesteś.
"Jestem bezradny. Jestem głupi i tylko chcę i potrzebuję rzeczy. Mojego maleńkiego życia. Mojej małej zasranej pracy. Moich szwedzkich mebli. Nigdy, ale to nigdy nikomu o tym nie wspominałem, ale zanim poznałem Tylera, planowałem, że kupię sobie psa i nazwę go Entourage. Oto jak nisko człowiek może się stoczyć. Zabijcie mnie. Chwytam za kierownicę i zjeżdżam z powrotem na lewy pas. Teraz. Przygotować się do ewakuacji duszy. Teraz".
Czym jest świat istniejący wokół Ciebie? Przecież " czasem budzisz się i musisz spytać, gdzie jesteś". "Budzisz się i jesteś nigdzie". Co dalej? " Budzisz się i to wystarczy". Chcesz zrozumieć rzeczywistość, która wciąż Cię otacza? To "przestaw zegarek o godzinę do przodu. Jeżeli możesz obudzić się w innym miejscu. Jeżeli możesz się obudzić w innym czasie. To dlaczego nie możesz obudzić się jako inny człowiek?".
Klub walki to nie futbol w telewizji. Czytając "FIGHT CLUB" czujesz, że jesteś w pułapce. "Byłem zbyt spełniony. Zbyt doskonały. Chciałem się wydostać ze swojego małego życia. Maleńkich porcji masła i ciasnych foteli lotniczych, które wyznaczały moją rolę w świecie. Szwedzkich mebli. Wydumanej sztuki". A Ty? Jesteś zbyt spełniony? 
Przeczytaj i przekonaj się, czy gdzieś na końcu twojego świata znajdziesz swoje prawdziwe oblicze.



Chuck Palahniuk 
Wydawnictwo: niebieska studnia
Rok wydania: 2013
s. 256

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz